מקומי

כחול-לבן-שחור – הסיכום השבועי בארץ

0
News
News and media concept wood letters on wooden background

19 ימים עברו ועדיין בלאגן. עדיין אי אפשר ללכת לישון בשקט ועדיין כאב להתעורר. אבל כמו שהמשפט הנדוש אומר, חייבים להמשיך בחיים, ובהתאם גם אני מנסה לשמור על השגרה והשפיות ולסכם את מה שהיה השבוע בהיפ הופ בישראל- שכמו שאפשר לנחש, סבב לא מעט סביב המצב בארץ כרגע. לא פעם מדברים על ההיפ הופ כ"הקול של הרחוב" וזו באמת אחלה דרך לראות מה ב"רחוב" (דווקא לא במובן הגאנגסטה של המילה, אלא פשוט האנשים הפשוטים) חושבים על המצב מסביב.

מבצע צוק איתן- נלחמים עד הסוף

"כולם מושחתים, המצב על הפנים" כך אומר הפזמון, כשהפעם, לעומת תקופות אחרות, דווקא זה לא נשמע כמו קלשאת היפ הופ אלא כאב אמיתי. השיר של ה(הרכב/ אמסי הזה? לא ברור, כי גם לא ברור מה השם שלו/ שלהם) לוקח את הצד הימני- מתון של המתרס והוא דווקא מדבר לא על המצב הבטחוני, אלא על הפוליטיקה מסביב: שחיתות, העורף מול הצבא, התקשורת וכו'. 

מבחינת פלואו וכתיבה יש עוד מה לשפר ועל פניו נשמע שהאמסי לא מרגיש כל כך טבעי עם ההגשה שלו, אבל כמו בפעמים רבות, אפשר להניח שזה משהו שישתפר עם הזמן. אולי בנושאים פחות דרמתיים, גם האמסי ישמע דרמטי פחות וטבעי יותר.

אה.. ואהבתי את הניים דרופינג

ריף ראף, טוריש מייסטר מארחים את סגול 59- אחרי הכל

בצד השמאלי- מתון אנחנו מקבלים את השלישיה הזו שגם היא פחות מדברת על הלחימה, אלא על הכוח שמניע אותה מאחור והתוצאות שלה בפועל: פוליטיקה, הסתה, מחנות ימין ושמאל והפגיעה בדמוקרטיה. מעניין לראות שגם כאן, כמו בשיר הקודם, ההתעסקות היא פחות צבאית ובטחונית, אלא יותר פוליטית והיא יוצאת דווקא מול הפוליטיקה והאנשים שאיבדו את דרכם.

הביט מעולה, הוורסים טובים גם כן ולדעתי מדובר בקטע מאוד טוב שבעיקר מעביר מסרים שלדעתי חשוב שישמעו, ללא שום קשר בין ימין ושמאל.

MC Disi ft Dadi- לקום לבד


חוץ מ"המצב", יש דברים נוספים שאנחנו עוסקים בהם ואלו פשוט החיים שלנו. על DISI כבר כתבתי לא פעם, הוא עובד לא מעט וממש אתמול הוא שחרר שיר חדש שמדבר על הקושי בבדידות שאחרי פרידה.

אני לא יכול להגיד שהנושא מקבל כאן השקפה חדשה או ערך חדש דברים שאף פעם לא שמענו על לב שבור (במילים אחרות, אין כאן רגע שאני אומר לעצמי "וואלה, לא חשבתי על זה ככה"), אבל כן יש כאן קטע מגניב עם פלואו מעניין ששווה לבדוק. כמו שכתבתי וציינתי לא פעם לגבי האמסי הזה, יש לו הרבה פוטנציאל ולדעתי יציאה מהקופסה ומהמסגרות הרגילות של הראפ יכולים לעזור לו ממש להתפתח וליצור חומרים מאוד מעניינים.

VASA- זה ממכר

את הראפר Vasa אני אישית מאוד אוהב ואני גם רואה אותו ממשיך להפתח מפעם לפעם, כשבדרך כלל הוא מגיע יותר מגזרת ההארדקור שיט ודווקא בקטע החדש הוא הולך על סגנון רגוע ונינוח. התוצאה? מעולה!

אני חושב שמבחינת הגשה, פלואו ונוכחות עם הביט, הבחור עושה את זה באופן מושלם. מה שכן שווה לשים עליו עוד דגש הוא הפאנצ'ים שיכלים להיות מאתגרים יותר וככה ירימו את האמסי הזה לרמות הגבוהות ביותר שאפשר. ביגאפ!

פרוייקט צדק- צ'ולו, אילן בבילון וראסטי

אם כבר פתחתי בזה שלא מעט מהיפ הופ היום עוסק במצב הבטחוני- פוליטי של היום, אני חייב לסיים בשיר נוסף שמדבר על המצב. הפעם מדובר בראפר ראסטי, שכמעט ואין שבוע שהוא לא מוציא שיר חדש, רק שהפעם הוא מגיע עם שני שמות שכמעט ולא יצא לנו לשמוע עליהם בשנים האחרונות: אילן בבילון (לשעבר משפחת תאקט) וצ'ולו (מאד מאן).

מבחינתי מדובר בשיר מעולה, גם אם לא משהו שיחזיק כקלאסיקה, אבל בכל זאת כיף לשמוע את ההפקה הסוחפת, את מפגש הדורות והסגנונות השונים שנפגשים על אותה הרצועה. ראסטי מביא את הרגש, בבילון את הגאנגסטה (כן, קצת נדוש, אבל זה בבילון) וצ'ולו את הקונצ'אס רגאיי. אהבתי

זה היה השבוע שלי בהיפ הופ הישראלי, בתקווה שבשבוע הבא יהיו שירים על שלום, ים, כיף ורק רוגע. 

TARBUT

מהי שביתה איטלקית?

Previous article

מוסיקה- קרן פלס

Next article

Comments

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *