Uncategorizedמדעמחשבים

מה ההבדל בין הנדסאים למהנדסים?

0
Studying
Studying

מה ההבדל בין הנדסאים למהנדסים? לא כולם יודעים להצביע על ההבדלים אך האמת היא שזה בעצם שני דברים נפרדים ושונים זה מזה לחלוטין.

ברוב ואולי אילו בכל התחומים הטכנולוגיים יש לנו היום מהנדסים והנדסאים. כמו לדוגמא בענפי הבנייה, באדריכלות, במכונאות וכמובן גם בתוכנה. היות ולא כולם יודעים ומבינים את ההבדל בין לימודי הנדסאים לבין מסלולי לימוד לתואר ראשון בהנדסה, חשוב לדעת כי מדובר בעצם בתחומי לימוד שונים לחלוטין שנבדלים זה מזה. ההבדל הוא לא רק באורך ובמשך התקופה של הלימודים. מדובר למעשה בהבדלים גדולים מאוד בתכני הלימוד. מובן שכל זה משפיע באופן ישיר גם על אפשרויות התעסוקה בהמשך כמו גם השכר הצפוי.

מה ההבדל העיקרי בין המסלול ללימודי הנדסה לבין המסלול להנדסאים?

למעשה ההבדל שהכי בולט לעין בין שני המקצועות הללו זה אורך התקופה של הלימודים. בית ספר להנדסאים מציע על פי רוב את מסלול הלימודים של שנתיים בדרך כלל. בעוד שלימודי תואר להנדסה הם לימודים שאורכים לרוב עד ארבע שנים. מדובר במסלול לימודים שהוא מאוד קשה ומאוד תובעני וכמעט שאין סיכוי לשלב גם עבודה במשך זמן הלימודים.

מסלול ההנדסאים מציע לימודי בוקר או לימודי ערב, זאת בהתאם למוסד הלימוד אשר אליו נרשמים.

מסלול שמתנהל בצורה כזו, למעשה מאפשר עבור הסטודנטים שלומדים בשעות הערב, לעבוד במשרה חלקית או אפילו משרה שלמה בשעות הבוקר. כך הם יכולים לחיות את החיים שלהם, להתפרנס היטב במהלך הלימודים כאשר הם רוכשים באותו זמן מקצוע נחשב לחיים.

אם ערכנו את ההשוואה ללימודי הנדסה הרי שהסטודנט שלומד הנדסה לא ממש יוכל למצוא לעצמו זמן גם לעבוד במהלך זמן הלימודים.

מי מתקבל ללימודי הנדסאים?

כדי להתקבל ללימודי הנדסאים אין צורך בתנאי סף גבוהים מידי. די בכך שהתלמיד השיג ציון טוב בפסיכומטרי, הוא מציג תעודת בגרות מלאה, יש לו ציונים טובים במתמטיקה, בפיזיקה, באנגלית וכן הלאה. כדי להתקבל מסלול של לימודי הנדסאים הוא גם יכול ללמוד במכינה טכנולוגית לצורך השלמת בגרויות או שיור ציונים וכך הוא גם כן יוכל להתקבל ללימודים. תנאי הסף אף הם נמוכים למדי. הציון העובר במבחן הבגרות באנגלית יספק בהחלט וכך גם שלוש יחי"ל במתמטיקה יספקו גם כן.

אפשרויות תעסוקה לאחר לימודי הנדסאים

היום ישנה דרישה גבוהה מאוד להנדסאים כמעט בכל תחום. כמעט כל חברה זקוקה כיום להנדסאי. כך שבהחלט מדובר בתחום שיש לו ביקוש ושווה ללמוד אותו. ההנדסאי עשוי למצוא את עצמו משלב בענפים שונים כמו תוכנה, עיצוב פנים, בנייה, אדריכלות, מכונות, חשמל, תעשייה וניהול וכן הלאה.

הנדסאים רבים נחטפים לעבודה במיוחד אם הם כבר הספיקו לצבור ניסיון.

לסיכום, שווה בהחלט להשקיע בלימודי הנדסאים כי יש הרבה ביקוש במקצוע הזה, הלימודים הם לא כל כך קשים ואפשר לשלב עבודה בתקופת הלימודים.

TARBUT

חוזים את העתיד: איך פרסום בגוגל יראה ב- 2020

Previous article

תנועות חברתיות בישראל

Next article

Comments

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *