Uncategorized

תנועות חברתיות בישראל

0

נתונים של משרד החינוך מראים תמונת מצב כי מאז שנת 2006 חל גידול של 65% במספר החניכים בתנועות הנוער, עוד עולה כי אחד מכל שלושה ילדים בקרב הציבור מכלל המגזר היהודי, הינו חניך בתנועות נוער. לאותן תנועות יש השפעה רבה על חינוך ועיצוב אישיותם והשקפתם של החניכים שנוטלים חלק בתנועה. תלמידים רבים מכל רחבי הארץ מעידים שלא הצטיינו בבית הספר אך הם הם הצליחו לבנות את עצמם בכך שהם השתתפו בתנועות הנוער. 

כמה מילים על דרור ישראל

דרור ישראל היא תנועה בה משתתפים חבר'ה צעירים החיים בקהילה שיתופית, פועלים בכל עיר בה הם נמצאים בעיר בתחומי חינוך וחברה במטרה להפוך את החברה בישראל למקום טוב יותר. מאז הקמתה בשנת 2006 היא מונה למעלה מ – 2000 חברים ועשרות אלפים חניכים שעוברים פעילויות חינוכיות בפרויקטים שהחברה מקיימת. התנועה לוקחת חלק נכבד במגוון פעילוית לבני נוער, צעירים ומבוגרים במטרה לעודד מפגש ושיח בקרב מגזרים שונים ולתרום לחיזוק הכוח הקהילתי בחברה בישראל.

מה הקשר של תנועת הנוער העובד והלומד לדרור ישראל?

תנועת הנוער העובד והלומד הוקמה בארץ בשנת 1924 ע"י בני נוער עובדים שהתאחדו במטרה משותפת להגן על הזכויות שלהם במקום עבודתם.

כיום התנועה עומדת על 97 שנים להיווסדה, היא גדולה ומגוונת ויש לה מעל 650 סניפים,קינים ומועדונים בכל רחבי הארץ.

ביתנו פתוח לכל נערה ונער

בתנועה שותפים עשרות אלפי בני נוער מכל המגזרים ושכבות האוכלוסיה, יהודים ערבים, דרוזים עולים וותיקים, נוער בסיכון, נוער עם צרכים מיוחדים כל אחד לפי צרכיו המיוחדים, המורשת התרבותית שלו ורוח הסביבה בה הוא גדל.

בשנת 2006 צמחה מתוך תנועת הנוער העובד והלומד תנועת בוגרים בשם דרור ישראל, אורח חייהם של החברים בדרור ישראל מבוסס על ערכי הנוער העובד והלומד, במסגרת התנועה פועלים מאות בוגרים ועשרות אלפי חניכים להגשמת ערך האדם, ערכי שוויון, שלום דמוקרטיה וציונות.

בית היוצר

בית היוצר הוא אחד הפרויקטים החינוכיים שהקימו דרור ישראל, אותו  מיזם הינו עסק חברתי המאגד בתוכו מגוון סדנאות איכות בתחומים שונים.
בית היוצר מציע מגוון פעילות גדול ואיכותי: סדנאות חינוכיות, ארגון אירועים קהילתיים, חוגים, מפגשים ע"י מדריכים מנוסים בעבודה חינוכית עם ילדים, נוער ומבוגרים.

מובילים לשינוי חברתי

דרור ישראל נטלה ועדיין נוטלת חלק נכבד בכל פעילות התורמת לשיפור ולשינוי החברה בישראל, אחד מהפעולות בהם היא היתה שותפה פעילה מאד היא המחאה החברתית בישראל, מהפכת 2011 המכונה גם מחאת הדיור ומחאת האוהלים. המחאה נערכה בתחילה כנגד מצבו העגום של שוק הדיור בישראל ולאחר מכן התרחבה וכללה נושאים רבים בתחום החברתי כלכלי.
בעקבות אותה מחאה הודיעה ממשלת ישראל על שורת צעדים שתבצע כדי לפתור את מצוקת הדיור כולל הקמת ועדה שתציע פתרונות כלכליות חברתיות בפרט מצוקת יוקר המחיה.

TARBUT

מה ההבדל בין הנדסאים למהנדסים?

Previous article

ניסור קיר בטון שמשאיר אבק למתחרים

Next article

Comments

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *