Uncategorized

ככה תצללו לתוך עולמו של השיפוצים – מדריך לפני שמתחילים לשפץ את הדירה

0

שיפוץ דירה זה סיפור מאוד גדול ומאוד מורכב. כולנו יודעים כי בכל מה שקשור לשיפוץ, יש התחלה ויש גם סוף אך כל מה שקורה באמצע זה ממש לא תמיד ידוע מראש. הרבה מאוד פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מול עלויות מטורפות שלא חשבנו שנגיע אליהם מול עבודות שצצו תוך כדי תנועה ומשימות שלא ידענו שגם איתן יהיה עלינו להתמודד. אז בגלל שזה עשוי להיות כל כך מורכב וכל כך בלתי צפוי, חשוב מאוד ללמוד היטב על כל הנושא הזה של שיפוצים בבית. להכיר טוב יותר את כל הפרטים הקטנים המרכיבים את כל המכלול ולהיערך מראש עם נשימה עמוקה במיוחד לקראת כל מה שצפוי.

יוצאים לדרך – מתחילים לשפץ את הדירה

אז לפני שתצאו לדרך הארוכה הצפויה לכם, לפני שאכן תחליטו ש – זהו זה אתם עושים את זה, חשוב מאוד שתלמדו מה באמת זה כולל ואיך בדיוק תתנהלו עם כל הפרויקט.

באופן טבעי אתם תיתקלו בשאלות שונות, אתם כנראה גם תתלבטו בעת הבחירה בין האלמנטים השונים, חומרי הגלם, הכלים הסניטריים, סוגי הצבע וכן הלאה. אז כדי שזה לא יהיה מורכב מידי וכדי שזה לא יהפוך לסיוט עמוס בחיבוטים ולבטים, כדאי שתעיינו במאמרים השונים שהכנו עבורכם.

אתם תוכלו למצוא את התשובות לכל השאלות שלכם.

ידע הוא כוח – לפני שמתחילים לשפץ את הדירה

אחרי שתאספו את המידע, תקראו על כל הנושאים הרלוונטיים ותתייחסו לכל הנתונים, תוכלו להתקדם הלאה ולקבל החלטות לגבי המשך התהליך.

אך חשוב להיצמד תמיד לשתי הנקודות הבאות.

תקציב מוגדר מראש – בגלל ששיפוצים זה דבר כל כך מקיף, קל מאוד להיסחף ולהגיע לעוד ועוד עלויות. אף אחד לא רוצה למצוא תא עצמו בסיומו שלך תהליך עם חובות בהיקפים בלתי נשלטים ועם התחייבויות כבדות שאין להם באמת את הדרך להתמודד מולן. על כן, חשוב מאוד להגדיר מראש מה בדיוק יהיה ההיקף של ההוצאות וכמה באמת מוכנים להשקיע עבור השיפוץ. רק עם הגדרות ברורות מראש, הכול יוכל להתנהל בצורה מחושבת יותר.

לוח זמנים מתוכנן מראש – לא רק עם העלויות אתם עשויים להתפזר. גם עם לוח הזמנים אתם עשויים למצוא את עצמכם מתמודדים עם סחבת מורטת עצבים. יותר מידי קבלנים נותנים לעצמם למשוך את הזמן, לבצע מספר פרויקטים בו זמנית בלי להקפיד על רצף בעבודה ועל התקדמות בקצב הגיוני. כדי שזה לא יקרה, חשוב מאוד לשבת על לו"ז הגיוני יחד עם הקבלן ומבצע העבודה ולדרוש ממנו התחייבות כי אכן העבודה תיעשה בכפוף ללו"ז המתוכנן. יש מי שקובע בחוזה קנסות אם תהיה הפרה של העמידה בלו"ז מה שמבטיח לכם שהעבודה תתקתק לפי הזמנים.

המאמר נכתב בשיתוף עם – המגזין בשביל העיצוב עם כל המידע וכל מה שחשוב לדעת.

מאמרים שכדאי לקרוא לפני שמתחילים לשפץ

לפני שאתם מתחילים לשפץ אנו ממליצים לכם לקרוא את המאמרים הבאים:

מימון בדוש

לימודים לחרדים לאחר הישיבה – הכירו את מכון עליה

Previous article

Comments

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *