טכנולוגיהעסקים

בדרך לאקזיט: 5 המשקיעים הידועים ביותר בחברות סטארט אפ

0
חברות סטארט אפ

מדינת ישראל זכתה לכינוי סטארט אפ ניישן, וללא ספק תעשיית הטכנולוגיה וההייטק היא קטר הצמיחה של המשק המקומי והיא תורמת להתפתחות וליציבות הכלכלה הישראלית. בענף הייטק מועסקים מאות אלפי ישראלים, וחלקם של השכירים בהייטק עולה על 10% מכלל השכירים המועסקים במשק. לא מעט מעובדי ההייטק הפכו למיליונרים לאחר אקזיט מפואר ומימוש אופציות בחברה, וכיום כבר כולם יודעים כי הדרך לאקזיט מוצלח מתחיל בגיוס נכון של משקיעים מנוסים בעולם ההייטק.

למעשה, חברות הטכנולוגיה בישראל כמעט ולא הושפעו ממשבר הקורונה המתמשך, ולא מעט סטארט אפים הוקמו בתקופה זו וחברות רבות אחרות הצליחו לעשות אקזיט מרשים שבו הסטארט אפ נמכר לחברות מובילות מעבר לים. לכן, השקעות בחברות סטארט אפ מאפשרות למשקיעים ובעיקר לאנג'לים הידועים והמנוסים להרוויח הרבה מאוד כסף ולזכות גם בתהילה ובכבוד רב.

5 משקיעים ידועים בחברות הסטארט אפ הישראליות

יש מספר רב של קרנות הון סיכון ישראליות הפועלות בשוק המקומי, ולצדן יש קרנות הון סיכון זרות ומשקיעים פרטיים. קרן הון סיכון היא קרן פרטית המתמחה בגיוס משקיעים מוסדיים ופרטיים לצורך השקעה בחברות סטארט אפ ובמיזמים טכנולוגיים ברמת סיכון גבוהה, ומטרתה הקרן היא להשיג תשואה גבוהה למשקיעים.

  1. זוהר גילון הוא אחד מהמשקיעים הידועים ביותר בחברות סטארט אפ ישראליות. הוא נחשב למשקיע אנג'ל בכיר ומוצלח, ולאחר כ-3 עשורים בתחום הוא הפך למשקיע המוביל והמשפיע ביותר בארץ. זוהר גילון השקיע ביותר מ-200 סטארט אפים, מתוכם 86 נסגרו לכן ההשקעה נמחקה, ועד היום הוא הצליח לבצע כ-50 אקזיטים מוצלחים שבהם הוא הצליח להחזיר לפחות פי 1.5 או פי 2 מסכום ההשקעה, אך בלא מעט מהאקזיטים שלו הוא השיג תשואה גדולה בעשרות מונים.
  2. דובי פרנסס הוא יזם, איש עסקים ידוע, משקיע מוביל בסטארט אפים ומנהל קרנות הון סיכון ישראלי אמריקאי. דובי פרנסס ייסד את SGVC המאגדת קרנות הון סיכון בתחום הטכנולוגיה הפיננסית, ולציבור הישראלי הוא מוכר בעיקר עקב השתתפותו בתוכנית הטלוויזיה הפופולרית "הכרישים".
  3. זוהר לבקוביץ הוא יזם מוכר בישראל ובאמריקה, הוא הקים ומכר בהצלחה כמה חברות, ביניהן חברת אמובי שנמכרה ב-340 מיליון דולר. בשנים האחרונות זוהר לבקוביץ מתמקד בעבודתו כמשקיע אנג'ל, ובנוסף הוא משתתף התוכנית "הכרישים". 
  4. לירון רוז הוא מהמשקעים המובילים כיום בישראל, הוא ידוע כאחד מהמשקיעים הראשונים בסטארט אפ SimilarWeb, ועד היום הוא הרוויח הרבה כסף מכמה אקזיטים גדולים ומרשימים. לירון רוז מכר בשנת 2013 את חברת AfterDownload אותה הוא הקים עם שני שותפים בתמורה ל-30 מיליון דולר, וכיום הוא משקיע מוביל ובעל קשרים מעולים.
  5. עמוס טלמור הוא משקיע הון סיכון הנחשב לאחד מהמובילים והמוכרים ביותר בישראל, עמוס שותף בחברת SeedBiz, הוא מכהן כיו"ר וכיועץ של מספר סטארט אפים ובנוסף הוא משקיע בעשרות חברות ומאחוריו לא מעט אקזיטים מוצלחים. 
TARBUT

כל מה שרצית לדעת על עבודות עץ

Previous article

5 טיפים מנצחים: כך תארזו ותאחסנו נכון תכשיטים

Next article

Comments

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *