בריאות

אסטמה בחורף: כך תשמרו על עצמכם במזג אוויר קר

0
אסטמה

 מעל 300 מיליון אנשים בכל העולם כולו סובלים ממחלת האסטמה. כל אדם שסובל ממחל האסטמה יודע כי עם הגיע החורף, התסמינים של האסטמה מחריפים. אז אולי יש אנשים שמאוד אוהבים את החורף וממש מתרגשים לקראו. הרי שיש את אלו שממש נכנסים לפאניקה ולחרדה מפני התקפי אסטמה שאולי יבואו עליהם. על פי מחקרים שנערכו, עולה כי שיעור האשפוזים בבתי החולים בעונת החורף מגיע בכל שנה לשיאים חדשים.

מה הסיבה להחמרת תסמיני האסטמה בחורף?

אז מה יש בעצם במזג האוויר החורפי שמחריף במידה ניכרת את התסמינים של מחלת האסטמה? אז על פי מה שהתברר מארגון הבריאות העולמית עולה כי אוויר קר משפיע וגורם להתקפי אסטמה. על כן אנשים שמתגוררים באזור אשר בו דפוסי מזג האוויר הם קיצוניים הרי שהחורף הקר בהחלט עשוי להשפיע על הופעת ההתקפים.

פעילות גופנית בקור – שווה או לא?

חשוב להבין כי פעילות גופנית הנעשית בחוץ, אולי מחממת את הגוף ואולי זה תורם לתחושה טובה יותר בעונת החורף. אך עבור אנשים הסובלים מאסטמה, הרי שהפעילות הגופנית רק תחריף את הופעת התסמינים כאשר זה עלול להוביל לברונכוקונסטריקציה והיצרות של דרכי הנשימה.

מעבר לכך חשוב לזכור כי במהלך פעילות גופנית מאומצת הנשימה אף היא הופכת להיות מואצת. מה שעשוי להחריף את ההתקפים ולהוביל לבעיות נשימה חמורות.

האם שהייה בבית מונעת התקפי אסטמה?

אז אולי יהיו כאלה שיחשבו כי הפתרון הנכון והטוב ביותר הוא פשוט להישאר בבית ובכך למנוע את התקפי האסתמה. אז האמת היא  שגם זה לא ממש יפתור את הבעיה. היות וכאשר הבית סגור משך שעות רבות בכל יום, הרי שהמפגש עם האלרגנים השונים הנמצאים במקומות סגורים כמו עובש או קרדית אבק הבית יהיה בלתי נמנע. אלו נחשבים כטריגרים המשפיעים על התפרצויות של התקפי אסטמה

מעבר לכל אלו התקפי אסטמה עשויים להתפרץ במצבים אשר בהם יש זיהומים בדרכי הנשימה. דבר שנחשב נפוץ דווקא בחורף כאשר הטמפרטורה נמוכה בחודשי הסתיו והחורף. כאשר אדם חולה אסטמה סובל מזיהום ויראלי בדרכי הנשימה העליונות, הרי שהתקפי האסתמה עלולים להיות חמורים יותר.

איך שורדים את החורף עם מחלת האסטמה ברקע?

אז הבנו ששהייה בבית סגור לא יפתור את הבעיה וגם לא פעילות גופנית בחוץ. אז מה כן?

אתם בהחלט יכולים וצריכים לצאת מהבית אך חשוב להשתמש בצעיף ולכסות את האף כדי שהאוויר שייכנס יהיה חם ולא יקרר את הריאות.

TARBUT

5 טיפים מנצחים: כך תארזו ותאחסנו נכון תכשיטים

Previous article

קרנות הייטק – איך עושים את זה בצורה הבטוחה ביותר?

Next article

Comments

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *