טכנולוגיהעסקים

לא בא לכם הייטק? כל המשרות האפשריות למדעני נתונים 

0

נדמה שתחום ההייטק הוא התחום הכי נחשק, הכי רווחי וזהו בעצם תחום שאין בלתו. אך האמת היא שיש עוד משרות ויש עוד הרב אפשרויות כאשר כל אחד יכול להגיע רחוק מאוד מבחינה מקצועית וכלכלית גם אם הוא לא ירצה לצעד דווקא במסלול הייטק.

המשרה הבאה בתור אחרי ההייטק זהו התחום של מדעני נתונים.

מדעני הנתונים נהנים מביקוש גבוה מאוד בתעשייה אפילו יותר מהביקוש שיש למפתחים המנוסים.

ההיצע הקיים הוא קטן יותר מהביקוש היות ואדם שרוצה להתמקצע בתחום הזה של מדעני נתונים אמור להיות בקיא בהרבה מאוד תחומים. זה כולל מתמטיקה, שפות פיתוח, ניתוחים סטטיסטיים, בסיסי נתונים, ידע בכריית מידע, הבנה במערכות מחשוב ובטכנולוגיות, ויזואליזציה ועוד. יחד עם כל זה הוא חייב להיות בעל חוש עסקי מפותח יחד עם השכלה אקדמאית מתאימה.

data science  – מנוף להצלחה 

כיום כל חברה רוצה ניתוח מידע בזמן הכי קצר ומהיר. זאת כדי להיות רווחיות יותר ויעילות יותר. הם מחפשים כמובן את איש המקצוע שיתן להם את המענה המושלם. זה כולל אדם שיש לו כישורים נדירים, אדם שיודע לשאול את כל השאלות הנכונות וגם לפשט את מורכבות הפתרונות מתוך כלל המידע שהוא יאסוף. זהו תפקיד שהוא ללא ספק מאתגר מאוד אך הוא גם מעניק הרבה סיפוק למי שעובד בזה.

אז איך זה עובד בפועל?

החלק הראשון בתהליך זוהי הבנת הבעיה. לפני הכל אמור איש המקצוע להבין מהי הבעיה ואיך יש לגשת אליה.

אז ניקח לדוגמא חיזוי מחיר של דירה ספציפית.

  • הצורך – לחזות מה יהיה מחיר הנכס בהתחשב בנתונים הספציפיים של הדירה.

אז כאן יש תרחיש פשוט אשר בו פשוט בודקים את המחירים של דירות באותו מפרט, באותו מיקום ועל ידי הפעלת מודל פשוט של חישוב ממוצע אפשר יהיה להגיע למחיר. בתרחיש מורכב יותר החישוב ייעשה על סמך שיקולים נוספים תוך ניתוח מעמיק יותר.

לא תמיד קל להשיג את כל הגורמים המשקללים כי לעיתים אלו גורמים עתידיים. כמו למשל התחושה של האנשים החיים במקום, המראה האסתטי שיתקבל שם וכן הלאה. כלומר תרחישים שלא קשורים רק לנכס עצמו.

  • הפתרון – החלק השני זה הפתרון. הוא ייעשה לאחר איסוף מידע, בניית מודל, שיקוף מודל כאשר רק לאחר מכן אפשר יהיה להציג את התוצאות.

העבודה היא בהחלט מקצועית ומחייבת שליטה בתחומים רבים.

אז אם גם אתם אוהבים אתגרים, אתם לא נבהלים משורות ארוכות של נתונים ואתם גם יודעים מה צריך לעשות עם כל אחד מהם, תוכלו בהחלט להצטרף להצלחה. אדם כזה יכול להתקדם כל הזמן עוד ועוד ועם הזמן להפוך לכוכב של ממש בתפקיד. מה שאומר התקדמות מהירה, התפתחות בתפקיד וכבישת יעדים גבוהים במיוחד.

TARBUT

קרנות הייטק – איך עושים את זה בצורה הבטוחה ביותר?

Previous article

איך לבנות אתר בוורדפרס?

Next article

Comments

Leave a reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *